Translate

Sabtu, 9 Februari 2013

KEHIDUPAN

Pada usia remaja ini tidak ada apa yang indah.Hanya sebagai gadis kampung yang lain.Hidupku  tidak tentu arah tujuan, mungkin di dalam hidup ini tertanam  cita-cita.Pelajaran  pun hanya sijil SPM sahaja. Pergi ke sekolah itu hanyalah memenuhi tuntutan Kementerian sahaja. Hati mahu tanam cita-cita tetapi tidak tahulah..., kalau diri sendiri tidak beratkan pelajaran.Nak dikatakan tak berat pelajaran kerana tersangkut pada cinta zaman sekolah tak juga ....Siapalah yang hendakkan aku ni , rupa biasa-biasa saja,kaya jauh sekali. aku ni hidup macam budak yang menerima bantuan khas makanan dekat sekolah(RMT).Tahun demi tahun sudah berlalu ,aku mula mengenal hidup dewasa.Bandar kuala lumpurlah tempat mengajar aku erti kehidupan yang mana orang yang berpelajaran akan dihormati manakala yang tidak berpelajaran akan ditindas.Kini baru aku sedar betapa pentingnya pelajaran mahupun ilmu didada "Menyesalnya aku.... tapi apa gunanya sekarang aku tidak boleh berpatah balik"...Kilang elektroniklah tempat aku mula bekerja sselepas SPM tahun 1990 .Aku bekerja sebagai operator biasa sahaja .Cinta,kasih sayang ,perasaan rindu kepada seseorang tidak ada didalam kamus hatiku . hanya Allah , keluarga terutamanya ibuku.Kasih sayang seorang ayah sudah lama aku tidak merasainya mahupun tidak ingat kerana Allah lebih menyayanginya..Beliau pergi ketika aku berumur 10 tahun...."moga-moga beliau bersama orang-orang yang beriman 'AMIN'......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan